NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
ابْنُ عَوْفٍ
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
الْغَفَّارِ
بْنُ دَاوُدَ
حَدَّثَنَا
يَعْقُوبُ
بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ
عَنْ مُوسَى
بْنِ
عُقْبَةَ عَنْ
عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
دِينَارٍ
عَنْ ابْنِ
عُمَرَ قَالَ
كَانَ مِنْ
دُعَاءِ
رَسُولِ اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
اللَّهُمَّ إِنِّي
أَعُوذُ بِكَ
مِنْ زَوَالِ
نِعْمَتِكَ
وَتَحْوِيلِ
عَافِيَتِكَ
وَفُجَاءَةِ
نَقْمَتِكَ
وَجَمِيعِ
سُخْطِكَ
îbn Ömer (r.a.)'dan;
demiştir ki:
Şu sözler Resûlullah
(s.a.v.)'in duasındandır:
"Allah'ım! (Bana
verdiğin) nimetlerinin yok olmasından, (bahşettiğin) sıhhatinin değişmesinden,
cezanın aniden gelivermesinden ve gazabın(a) sebep olan herşeyden sana sığınırım.”
İzah:
Müslim, zikir; Nesaî,
sehv
"Sıhhatinin
değişmesi" diye terceme ettiğimiz terkibi,
bazı nüshaıarda şeklindedir.kelimesi hem lâzım, hem de
müteaddi olarak kullanıldığı için kelimesi ile aralarında manayı değiştirecek
fark yoktur.
Hadiste Allah'ın
nimetinin yok olmaması istenmektedir. Bu nimetten maksat, dine ve âhirete
faydası olan tüm dünyevî nimetlerdir.
Efendimiz Cenab-ı
Hakk'ın genel mânâda azabından Allah'a sığınmanın yerine cezasının aniden
gelivermesinden Allah'a sığınmaktadır. Çünkü cezanın aniden gelivermesi, onun
peyderpey gelmesinden çok daha şiddetlidir.